sâmbătă, 4 iulie 2009

De ce e condusa lumea de nepriceputi, sau O noua stratificare sociala

Am fost deunazi la un interviu pentru un job. Un nou job. Si stind de vorba cu "recrutoarea", ma uitam la ea si ma gandeam -asta dupa 15 min. de discutii - cum este posibil ca o persoana de circa 23 de ani, sa faca recrutarea de personal pentru un job de mare raspundere, si asta, mai ales pentru una dintre cele mai mari companii din lume, nu din Romania?
Facind abstractie de persoana mea, ce fel de experienta de viata si de munca poate avea un om de 23 de ani, atunci cind unii dintre noi, unii cu studii cit de cit, la varsta aia ne incepeam cariera in "cimpul muncii? (dupa ce am fost prin scoli cel putin 15 ani).
Fara a ofensa pe nimeni, cum poate un om lipsit de experienta, atit de viata cit si de munca, sa aleaga pe altii pentru o anumita slujba, sa recruteze personal ?
Am observat asta si cit timp am lucrat intr-o companie in care majoritatea erau mai tineri ca mine, si mi-am dat seama cu parere de rau, ca, de cele mai multe ori, energia tineretii nu poate inlocui experienta atit de necesara ( din pacate m-am convins de asta si in viata, dar pe propria-mi piele ).
Bineinteles la noi in Romania se poate orice, orice, dar chiar asa oare?Si mi-a venit in minte imediat o fraza spusa cuiva de catre unul dintre cei mai mari fotbalisti ai acestei tari, dar din pacate necunoscut pentru multi, (la fel ca toti oamenii de valoare de la noi): Zoltan Ivansuc
" De ce tocmai nechematii si nepriceputii vorbesc mai mult in viata? Si mai rau: o fac si in numele celorlalti ! Tragic este cind mai si cred in ceea ce sustin. "

Asta e singura explicatie pentru faptul ca lumea asta e asa cum este: condusa de oameni fara valoare - si asta in special la noi...pentru ca daca ar fi condusa de altfel de oameni, ar fi o alta lume.
Si atunci? Atunci, cred ca avem nevoie, intr-un fel sau altul de altceva.
E nevoie de O NOUA STRATIFICARE SOCIALA.
Ea exista si acum , in capitalism, dar facuta pe baze total gresite.
E nevoie de o stratificare facuta exclusiv pe criterii reale de valoare. Sa ne intoarcem , poate, inapoi, cind aveam breasla lacatusilor, breasla morarilor, breasla croitorilor, sa avem grupuri de oameni care se ocupa de lucruri la care se pricep, nu de lucruri de care habar n-au.
O idee speculata de multi autori de science-fiction. Pentru ca , din pacate, numai ideile fanteziste se mai pot aplica in mod eficient la societatea noastra , profund bolnava.
Numai ele ne mai pot salva.. numai un fel de nebunie s-ar putea dovedi salvatoare.
Iesirea din tipare este singura solutie..asa cum spunea si George Carlin in spectacolele lui...

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu