sâmbătă, 11 iulie 2009

Nevoia de lupta

Stau uneori si ma intreb de ce joc Counter Strike ca un tembel.
Ce nevoie am de lupte virtuale, in lumi virtuale?
Oare ce nevoie care trebuie satisfacuta ma impinge sa joc cu atita pasiune, eu si altii, jocuri de razboi?
Si gandindu-ma la asta, in pauza dintre doua ture de CS, mi-am adus aminte de o carte de SF minunata ( ce sa fac daca am citit asa mult la viata mea?) .
Cartea este a lui Herbert Franke - a nu se confunda cu Frank Herbert, un alt titan al SF-ului mondial.
Este vorba de "CAPCANA DE STICLA", si imi voi permite sa citez un pasaj din aceasta carte, care cred ca explica cel mai bine nevoia asta imperioasa a noastra.

" M (inscriptie la inceputul benzii magnetice)
Lupta este izvorul tuturor lucrurilor.
Ati auzit aceasta propozitie de multe ori si totusi nu v-ati dat probabil niciodata seama de adincimea intelepciunii cuprinse in ea.
Lupta este izvorul tuturor lucrurilor.
Acest adevar incepe mult inaintea razboaielor cu rachete, a covoarelor de bombe, a exploziilor de grenade, a atacurilor cu torpile. A inceput chiar inaintea muschetelor, a arbaletelor, a tevilor cu sageti, a sulitelor, a ghioagelor, a maciucilor. A inceput inainte sa existe pumnul, copita, gheara sau teapa. A inceput la radacina vietii acesteia, care este a noastra. Este atit de inradacinat in noi, ca nici nu am putea exista daca nu ar exista lupta.
Lupta este izvorul tuturor lucrurilor.
Asta inseamna: cel mai tare castiga, cel mai slab pierde. Acest lucru suna crunt. Dar acesta este adevarul. Este necesar.
In stiinta are un alt nume. Acolo se numeste Principiul supravietuirii."

1 comentarii:

Anonim spunea...

asa e, corect ce spui...

Trimiteți un comentariu